• 0570 - 620 680
  • Snelle levering: voor 16.00 uur besteld (indien op voorraad), vandaag verzonden

.

Veelgestelde vragen

Waarom moet ik een account aanmaken op jullie webshop?

U bestelt altijd een order met een account op onze webshop. Bij ons is het niet mogelijk dit zonder te doen. Dit is vanwege het systeem waarmee wij werken. Door middel van uw e-mailadres via onze webshop, krijgt u een eigen debiteurnummer in ons systeem en kunt u altijd makkelijk uw historische orders opvragen en inzien via de webshop. Ook ziet u door in te loggen op de site uw eigen persoonlijke prijzen gelijk bij de artikelen staan. Wij kunnen helaas uw order niet verwerken als u geen account aanmaakt.


Ik heb een order geplaatst, en nu?

U hebt uw gezochte artikelen gevonden, en in uw winkelmandje geplaatst. Deze bestelling kunt u makkelijk afronden door uw gegevens in te vullen en aan te geven of u de bestelling wilt laten opsturen of ophalen. Ook hoe u wilt betalen vindt u in dit scherm terug. Wanneer uw betaling bij ons is ontvangen komt uw order automatisch in ons systeem, u krijgt dan een bestelbevestiging en wij verwerken uw order. Als er artikelen tussen zitten die niet op voorraad liggen bij ons in het magazijn en dus besteld moeten worden krijgt u een orderbevestiging van ons wanneer u uw order kunt verwachten. Uw order wordt pas verstuurd als deze compleet is, zonder backorders.

Als uw order helemaal compleet is, maken onze collega’s uit het magazijn deze klaar om te versturen. De vervoerder van GLS komt aan het einde van de dag alle ingepakte pakketjes afhalen en u krijgt automatisch een mail van de vervoerder over uw zending.


Kan ik een bestelling terugsturen?

Ja, dit kan. Houd er rekening mee dat u uw retour eerst moet aanmelden bij 1 van onze collega’s zodat wij u hiermee kunnen verder helpen. Misschien wilt u iets ruilen of hebben wij iets verkeerd geleverd: wij horen het graag! Let u erop dat u hier 14 dagen de tijd voor hebt, en dat er ook een paar uitzonderingen zijn? Lees ook het kopje ‘Retourbeleid ATD’.


Hebben jullie een fysieke winkel?

Ja. In Deventer hebben wij een winkel. Wij hebben hier ook ons kantoor én een groot magazijn. Wat betekent dat onze collega’s u ook aan de balie kunnen helpen én u misschien zelfs de producten gelijk mee naar huis kunt nemen.

Komt u uit de buurt? Dan kunt u ook kiezen om uw bestelling bij ons online te bestellen en dan af te halen bij onze vestiging aan de Kamperstraat.


Wat is de levertijd van pakketten in Nederland?

Alle bestellingen via onze webshop worden dezelfde dag nog verwerkt (m.u.v. weekenden en feestdagen).

Bestellingen die bij ons magazijn in Deventer op voorraad liggen geldt: voor 16.00 uur besteld, dezelfde dag nog verstuurd via onze pakketdiensten. (ca. 1 dag levertijd)
Als wij de producten vanuit ons extern magazijn toegestuurd moeten krijgen naar onze vestiging in Deventer, dan bedraagt dit meestal één à twee werkdagen. Vanaf dat punt geldt ook: wanneer wij het binnen hebben in Deventer, wordt het dezelfde dag naar het door u opgegeven adres verzonden.

Wilt u graag de spullen in Deventer komen ophalen? Kies dan 'afhalen' bij de 'verzendmethodes' in het afrekenscherm.
Tip: De verwachte leverdatum ziet u ook per product bij het artikel weergegeven!

Als 1 van uw bestelde artikelen niet op voorraad is en bij ons in backorder staat, wordt uw bestelling pas opgestuurd wanneer deze helemaal compleet is.

(Houd u er rekening mee dat door de wereldwijde Covid situatie, de levertijden soms kunnen afwijken?
Veel producenten in onze sector kampen helaas nog steeds met problemen in productie. Er zijn helaas tekorten ontstaan in bepaalde grondstoffen en onderdelen. Wij kunnen dus helaas niet altijd garantie geven op levertijden per product, omdat wij niet altijd over deze informatie per leverancier/product beschikken. U krijgt hier uiteraard altijd bericht van, mochten de levertijden afwijken in uw order.)


Hoe vind ik de juiste maten voor mijn producten?

Wij hebben een mooie documentatie pagina met veel informatie wat betreft afmetingen of benamingen van onze producten. Staat het hier niet bij, of komt u er alsnog niet uit? Bel of mail gerust, onze collega’s zijn op werkdagen van 08.00 tot 17.00 uur voor u bereikbaar.


Hoe weet ik of een product weer op voorraad is?

Het kan voorkomen dat u een product nodig hebt wat op dat moment niet op voorraad is. Per product is het verschillend of wij dit standaard op voorraad hebben liggen of dat wij dat per order bestellen bij onze leverancier. Meestal staat er al bij het product op onze webshop wat de verwachte leverdatum is, maar dit kan natuurlijk altijd afwijken.

Als u uw producten besteld, krijgt u altijd een orderbevestiging met een verwachte levertijd per mail.


Wat zijn de betalingsmogelijkheden bij ATD?

Bij ons kunt u betalen via iDeal, SOFORT Banking, Paypal, Bancontact, Bankoverboeking en u kunt uw bestelling op rekening krijgen.
Wanneer u dit laatste wenst en u bent een nieuwe klant bij ons, sturen wij bij uw eerste bestelling een proforma rekening.

Het is niet voor elke klant op onze webshop standaard mogelijk om op rekening te kopen. Mocht u dit toch wensen, laat dit dan of weten in de opmerkingen balk in uw order of neem contact met ons op.

Bij ons in de winkel kunt u uw bestelling contant of met uw pinpas afrekenen.


Wat zijn de verzendkosten voor mijn pakket?

Producten via onze pakketdiensten GLS & DHL bedragen €6,50. Wanneer u producten wilt bestellen die door de brievenbus passen en u kiest voor de pakketdienst Post NL, dan betaalt u €3,50.

Wanneer uw order een lengtevracht betreft, betaalt u standaard €45,00 verzendkosten. *Ook wanneer uw orderkosten hoger dan €95,- zijn.

Let op: Deze verzendwijze (Post NL) heeft geen Track en Trace mogelijkheid. Het verzenden van bestellingen is bij deze verzendwijze geheel voor risico van de opdrachtgever.
*: Bij bestellingen vanaf €95,00 is de verzending gratis! (M.u.v. lengtevracht!)


Kan ik mijn bestelling annuleren of wijzigen?

Het is bij ons niet mogelijk om online uw bestelling te wijzigen of annuleren. Neem contact met ons op via telefoon of e-mail over uw bestelling en wij helpen u graag verder. Houd uw ordernummer bij de hand.


Minimale orderkosten

Bij ATD hanteren wij minimale orderkosten van €5,00. Dit geldt zowel online, als bij ons in de winkel.


Retourbeleid ATD

Het kan natuurlijk zo zijn dat u iets retour wilt sturen. Misschien omdat het product niet de juiste maten heeft voor u, of vanwege een andere reden. Wat de reden ook is, u hebt recht om uw bestelling als retour terug te sturen/brengen. Hier hebt u 14 dagen de tijd voor. U kunt uw order retour melden bij ons via de mail of via telefoon.

De kosten om een order retour terug te sturen zijn voor eigen rekening. Houd rekening met circa €6,00 - €7,00. Let op, deze prijzen verschillen per vervoerder. Wanneer wij uw product(en) hebben ontvangen zullen we vervolgens het verschuldigde orderbedrag (m.u.v. verzendkosten) na ontvangen van uw retour terugstorten mits het product onbeschadigd en reeds in goede orde retour ontvangen is.

Wanneer u een product wat u hebt ontvangen wilt ruilen, neem dan ook even contact met ons op. Via info@atd.nl of per telefoon: 0570 620680.

Let op: houd er rekening mee, wanneer het geen standaard product betreft en bijvoorbeeld op maat moet worden gemaakt / worden aangevraagd bij de leverancier worden deze niet retour genomen.

Bijvoorbeeld: U hebt een tandriem of poly v-riem besteld, deze worden speciaal afgesneden van een wikkel per bestelling op maat. Deze kunnen niet retour worden genomen.


Waarom zijn jullie prijzen in de winkel soms hoger dan in jullie webshop?

Onze medewerkers in onze winkel staan u graag te woord, kunnen u adviseren en zij maken ter plekke een order in ons systeem. Als u zelf de order invoert via onze webshop, bespaart dit ons tijd. Dit voordeel is verwerkt in de prijzen op onze internetsite. Vergelijk het met een onbemand benzinestation, daar kunt u veelal ook goedkoper tanken dan bij een bemand benzinestation.

Tip: Plaats uw order bij ons online en kies voor afhalen, dan geniet u van de laagste prijs en u kunt het bij onze vestiging in Deventer afhalen. De koffie staat altijd klaar!


Klant buiten Nederland?

Bent u niet woonachtig in Nederland, maar wilt u graag een order bij ons plaatsen? Geen probleem!
Wij hebben namelijk een aparte pagina om uw BTW nummer te registreren. Deze vindt u via deze link : https://www.atd.nl/btw-registratie/

Wij ondervinden helaas af en toe wat problemen met deze link. U kunt uw order dan ten alle tijden via de mail aan ons doorgeven, dan regelen wij dat het goed komt met uw BTW registratie.

.